Frågor & Svar

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får. Om du inte hittar svar på din fråga kan du maila info@lofsan.se så hjälper vi dig.

Kom igång

Hur betalar jag för tjänsten?

Om du väljer abonnemang: Din första debitering dras från ditt registrerade kort på startdatumet för ditt abonnemang (ej vid registreringsdatum). Denna debitering gäller för dagarna från start fram till den 27:e i månaden och därefter dras pengar den 27:e i varje månad. Vi accepterar korten VISA samt Mastercard. Kontrollera gärna med din bank att ditt kort är godkänt för internethandel.

Om du väljer paket: Paket kan du betala för med kort direkt vid registreringen eller mot faktura med 14 dagars betalningsvillkor. Vi accepterar korten VISA samt Mastercard. Välj alternativet Paket och sedan om du vill betala med kort eller mot faktura. Förutsättningen för att få handla mot faktura är att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige, är över 18 år och att du inte har några betalningsanmärkningar. Vill du betala mot faktura kontakta info@lofsan.se

Hur blir jag klient hos er?

Du blir klient hos Lofsangruppen genom att välja ett abonnemang eller ett paket och ange kortuppgifter (för abonnemang) eller genomföra betalningen (för paket). När detta är registrerat är du klient hos Lofsangruppen. Ditt abonnemang/paket är kopplat till valt startdatum vid registreringen. Innan du startar loggar du in i appen och svarar på frågorna i behovsanalysen. I god tid innan starten av din coachningsperiod kontaktar vi dig med mer information.

Hur vet jag vem som blir min coach?

Lovisa Sandström är Lofsangruppens huvudcoach och ansvarar för all din träning och coachning. Utifrån dina behov och målsättningar utser Lovisa vem i teamet som kommer att vara din coach. Du matchas med en person som har specialiserade kunskaper inom det området som du vill satsa på. Om du har önskemål om en specifik coach skriver du det i din behovsanalys som du besvarar i appen. Om du av något skäl under din coachningsperiod vill byta coach mailar du till info@lofsan.se

Kan jag vara klient hos Lofsangruppen om jag har en ätstörning?

Om du har gått i behandling för din sjukdom och är frisk och utskriven från behandlingen så kan du vara klient hos oss. Om du har en aktiv ätstörning med symtom som självsvält eller kräkningar så rekommenderar vi dig att söka hjälp hos en ätstörningsspecialist. Om vi under coachningsperioden får veta att du har en aktiv ätstörning så kommer vi att avsluta dig som klient omgående och du får pengarna tillbaka, och du uppmanas söka professionell hjälp. Om vi under coachningsperioden får veta att du har en aktiv ätstörning, kräks eller har ett så pass komplicerat förhållande till mat och träning att vi anser att vår kompetens inte räcker till, så kommer vi att avsluta dig som klient omgående och du får pengarna tillbaka, och du uppmanas söka professionell hjälp.

Kan vem som helst vara med i Lofsangruppen?

Nej, vi förbehåller oss rätten att neka klienter om vi bedömer att vi inte kan kvalitetssäkra träning eller kost. Vi gör alltid en individuell bedömning. Om en klient startar upp coachning med oss och vi inte kan kvalitetssäkra upplägg och kommunikation förbehåller vi oss rätten att avsluta klientens coachning. 

Om tjänsten

Är Lofsangruppen klassad som skattefri friskvård?

Ja, Lofsangruppen är en tjänst inriktad på motionsrådgivning samt kostrådgivning som levereras genom en mobilapp och därmed klassad som skattefri friskvårdsförmån. Enligt Skattverket får dock skattefri friskvård inte utföras i hemmet. 

Får jag ett kostschema i Lofsangruppen?

Nej, vi jobbar med kostrådgivning som baseras på att du som individ själv ska lära dig ta beslut kring vad och hur du ska äta. Vi ger dig individuellt utformade kostråd baserat på dina mål och din uppladdade kostdagbok. Om du vill ha större styrning i din kostcoachning är det viktigt att du kommunicerar detta till din coach. 

Hur ofta får jag träningsprogram?

Din träning planeras och struktureras utifrån dina individuella förutsättningar. Det innebär att din coach tillsammans med Lovisa Sandström bestämmer hur ofta du får nya träningsprogram. Generellt sett så delar teamet ut nya program var 14:e dag men vi jobbar också med nya program veckovis samt månadsvis för vissa klienter, allt för att kunna möta våra klienter på rätt nivå. Din coach kommer att berätta för dig hur ofta just du får nya träningsprogram och varför. 

Hur vet jag vilket paket jag ska välja?

Välj det paket som ligger närmast det du vill satsa på. Du kan sedan noggrant formulera dig, dina tankar och önskemål i den behovsanalys som du fyller i i appen. Maila till lovisa@lofsan.se om du inte vet vilket paket du ska välja så hjälper vi dig. 

Kan jag göra ett uppehåll i min coachningsperiod?

Ja, du kan pausa din coachningsperiod (minst 1 månad) om du har ett läkarintyg. Kontakta i så fall omedelbart din coach samt maila lovisa@lofsan.se.

 

Kan jag kontakta min coach när jag vill?

Du kan kontakta din coach när du vill via meddelandefunktionen i appen i din Smartphone. Din coach svarar alltid på frågor i appen inom 24 timmar måndag till fredag, ej på röda dagar. 

Vad är det jag köper?

Du betalar för en tjänst där du coachas med träningsprogram och/eller kostråd anpassade efter dina behov och mål genom en app. Paket har en förbestämd längd, abonnemang löper vidare tills du själv säger upp avtalet, bindningstiden är minst tre månader. När du är klient hos Lofsangruppen får du dina träningspass och/eller kostråd i vår app, du coachas genom appens meddelandefunktion och du får även tillgång till ett exklusivt forum där hela Lofsangruppens team finns samlat tillsammans med alla Lofsangruppens klienter. Som klient i Lofsangruppen får du exklusiva inbjudningar till inspirationsdagar, föreläsningar och workshops som enbart vänder sig till Lofsangruppens klienter.

Vad är viktigt att tänka på innan jag kör igång?

Som kund har du skyldighet att informera din coach om sådant som kan komma att påverka din träning och/eller kostrådgivning. Till detta räknas både nuvarande och tidigare sjukdomar samt skador. De träningsprogram samt kostråd som din coach tilldelar dig ska användas som vägledning i din träning. Det är viktigt att du enbart tränar när du är frisk då träning under sjukdom i regel förlänger sjukdomsförloppet och kan vara farligt. Avbryt omedelbart ett träningspass om du känner yrsel, illamående och/eller smärta. Informera din coach om detta samt konsultera din läkare. All träning sker på egen risk. 

Vad förväntar sig Lofsangruppen av mig som klient?

När du registrerar dig som klient hos Lofsangruppen är det viktigt att du kommer ihåg att detta är en onlinetjänst som bygger på kommunikation. För att få ut så mycket som möjligt av din tjänst hos oss vill vi att du återkopplar med feedback på dina genomförda träningspass, laddar upp din kostdagbok enligt instruktion från din coach samt genomför de träningspass samt kostråd som du blir tilldelad. Lofsangruppen förväntar sig att du är rak och tydlig mot din coach, är beredd att avsätta tid för arbetet och är öppen för förändring. 

Vad händer om jag blir sjuk eller får ont?

Om du blir sjuk eller får ont är det viktigt att du pratar med din coach så justerar hon din träningsplanering. Om du blir långvarigt sjuk kan du med läkarintyg pausa din coachning (minst 1 månad). Viktigt att tänka på är att Lofsangruppens rehabcoacher inte kan ställa diagnos online. Om du känner dig orolig kring uppkommen smärta bör du söka konsultation hos läkare eller fysioterapeut.

 

Kundservice

Hur får jag teknisk support med appen?

Alla träningsrelaterade frågor tar du direkt med din coach genom meddelandefunktionen i vår app. Frågor kring teknisk support och appen skickas till support@lofsan.se.

Vad gör jag om jag byter e-postadress?

Din e-postadress kan du ändra under kundinloggning på lofsangruppen.se.

Vad gör jag om jag tappar bort mitt lösenord?

Klicka på länken "Glömt mitt lösenord" som finns under knappen Kundinloggning på Lofsangruppen.se.

Betalning och villkor

Fullständiga villkor

Du kan se och läsa våra fullständiga villkor här under Allmäna villkor

Hur fungerar ångerrätt och reklamation?

Lofsangruppen strävar givetvis efter nöjda kunder. Om du upplever att den tjänst som du har köpt inte överensstämmer med dina förväntningar kommer vi självklart att försöka hitta ett arbetssätt som passar dig och din coach. Kontakta oss på info@lofsan.se inom 14 dagar efter att du har startat din coachningsperiod för att använda ångerrätten enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Vi avslutar då ditt abonnemang direkt och du betalar för en månads coachning. Om du har betalat för 3 månaders paket så återbetalar vi 2 månader. 

Hur fungerar betalning och säkerhet?

Vi tar emot kreditkortsbetalningar och betalningar mot faktura. Vi accepterar korten VISA samt Mastercard. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar.

Så här går det till:

1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Payex säkra betalningsserver.

2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV2/CVC2) samt namn på kortinnehavaren.

3. En kontroll genomförs så att kortuppgifterna stämmer.

4. Vid paketköp debiteras kontot direkt. Vid abonnemangköp debiteras kontot på startdatumet för abonnemanget för dagarna fram till nästkommande 27:e i månaden. Vi gör sedan en automatisk debitering den 27:e i månaden.

Vid abonnemang med autogiro dras en avgift på 1 kr vid genomfört köp för att verifiera kortets uppgifter. 

Hur gör jag för att få ett kvitto?

Du kan se specifikationer för dina köp under Kundinloggning på lofsangruppen.se. Maila info@lofsan.se om du behöver mer underlag till din arbetsgivare. 

Hur mycket kostar det att vara med i Lofsangruppen?

Prisuppgifterna står vid respektive abonnemang och paket där även inriktning samt längd på paketet anges. Priserna för abonnemang är angivna för en period om 30 dagar. Ett abonnemang löper över minst tre månader med 30 dagars uppsägningstid. Priserna för paket är angivna för en period om 12 veckor.

Hur säger jag upp mitt abonnemang?

För at säga upp ditt abonnemang så loggar du in på www.lofsangruppen.se med samma lösenord och mejladress som i appen och säger upp tjänsten. Du får då automatiskt en bekräftelse på att vi har mottagit din uppsägning samt ett angivet slutdatum och du kommer även att få ett utvärderingsmail. Du har 30 dagars uppsägningstid och din sista betalning kan bli större eller mindre än tidigare dragningar beroende på när i månaden som du säger upp. Systemet räknar automatiskt ut din sista betalsumma baserat på antalet dagar i aktuell månad.